Angličan, který se v roce 1993 přestěhoval z rodné země do Los Angeles, aby se proslavil jako geniální autor hudby, kterou lze jen těžko zařadit. Někteří ji nazývají dark ambient, jiní zase industriální ambient nebo dark wave. Ani jednu škatulku nemá Brian Williams rád a v každém rozhovoru se snaží vysvětlit, že jeho hudba je zcela specifická, nepodléhající zavedené kategorizaci. Možná má pravdu.
I když se Brian podivuje, že lidé cítí ze zvuků Lustmordu tíseň, temnotu, strach, neskutečné hlubiny ať už vesmíru nebo zatuchlých podzemních labyrintů, ve skutečnosti moc dobře zná účinky své hudby. Skládání je pro něj skoro až vědou, velmi cíleně používá samply a zvukové vlnění o přesných frekvenčních hodnotách, aby docílil efektu na lidský mozek. K tomu používá celou řadu nástrojů a vybavení, loví zvuky po všech místech planety a potom je ve studiu míchá v neskutečných kombinacích a proměnách. Na starších albech dokonce uvádí, odkud některé zvuky pocházejí, zmiňuje temné hučení transformátorů, tibetské rohy, kapání vody v jeskyních, táhlé ozvěny v podzemních kobkách a kryptách, chrastění řetězů na jatkách nebo zvuk duté stehenní kosti, používané jakýmsi národem jako rituální hudební nástroj. Hutné basové dunění, tak charakteristické pro zvuk Lustmordu doplňuje údery bubnů nebo chóry padlých andělů, jejichž hlasy se prolínají jako rtuť.
Brian se nebojí mluvit ani o negativních účincích zvuku na lidský organismus, o zhoubných efektech frekvencí pod 20Hz.
Cesta Lustmordu začala na počátku osmdesátých let, kdy Biran začal nahrávat své první věci společně s významným industriálním seskupením S.P.K. jehož temné hudební prvky Brian patřičně rozvinul. Později Brian oživil známý label Side Effect (vydávali zde např. Laibach), který však po nějaké době (1999) opustil. Hlavní prací je pro Briana designování zvuku pro různé filmy, seriály nebo počítačové hry. Právě on vytváří podivné znepokojující tonální a zvukové textury, které se na pozadí proplétají dramatickými scénami. Jeho práci můžeme obdivovat například ve filmech jako je Vrána, Od soumraku do úsvitu, The Saint, Spawn, Godzila nebo Underworld.
Zajímavá je i spolupráce Lustmordu s českým labelem NextEra. Na této značce totiž vyšla dvě Brianova autorská alba – temný Metavoid a soundtrack k filmu Zoetrope. Podle autorových slov jej NextEra kontaktovala sama a projevila zájem o vydání některých jeho věcí.
Brian kromě Lustmordu provozuje i projekt DeepNet, který přináší tvorbu, která se nehodí do schématu Lustmordu. Na Brianově internetová stránce je tento projekt propojen s diskusním fórem.
Rozhovory:
Rozhovor od Briana Duguida 1992
Telefonický rozhovor 1996
Internetový rozhovor z roku 2001
Diskografie:
Autorská alba:
2004 – Pigs Of The Roman Empire
2003 – Carbon/Core
2002 – Zoetrope
2001 – Metavoid
2000 – Purifiying Fire
1997 – Lustmord vs Metal Beast
1996 – Strange Attractor/Black Star
1994 – The Place Where The Black Stars Hang
1992 – The monstrous Soul
1990 – Heresy
1990 – Paradise Disowned
1991 – A document of Early Acoustic &Tactical Experimentation
Spolupráce s dalšími umělci:
1995 – Stalker
1998 – Core
1984 – CTI
Kompilace, na kterých se Lustmord objevil:
2000 – Darkwave – Music of the Shadow v.2
1999 – Wild Planet Era Vulgaris Ncoded Plug Research & Development
1996 – Night Passage – Demixed
1996 – Seedmouth
1996 – Deepnet
1985 – Vhutemas / Archetypi
1992 – Terror Against Terror
1993 – Crash Injury Trauma
1994 – Arecibo – Trans Plutonian Transmission