Slovart patří k těm několika nakladatelstvím, které už řadu let zásobují náš knižní trh kvalitními publikacemi (nejen) z uměleckého prostředí. Nyní si připisuje další zásluhu vydáním velmi dobře zpracované monografie Hieronyma Bosche, ve které autorka Virginia P. Rembert dešifruje typickou Boschovu symboliku a zprostředkovává tak zcela nový pohled na život a dílo tohoto jediněčného autora. Kniha je velmi pěkně provedená, obsahuje řadu reprodukcí i zvětšených detailů, které jsou u Boschova díla nezbytné. Doprovodného textu v češtině je dostatek a příznivci Boschova díla si přijdou na své.
Slovart o knize píše:
Hieronymus Bosch maloval příšery nahánějící strach, ale přesto neurčitým způsobem sympatické, často s nádechem humoru. Jeho dílo je přesvědčivou výpovědí o duševním zmatku, do kterého upadne každý, kdo opustí Kristovo učení. Bosch, který žil v letech 1450 – 1516, prožil drama vrcholné renesance a jejích náboženských válek. Středověké tradice a hodnoty se v jeho době drolily a vyklízely cestu novému vesmíru, v němž člověk a jeho víra ztratily část své moci a mnohé ze svého kouzla. Bosch se pustil do varování hříšníků před hrůzami, jež očekávají do jednoho všechny, kdo ztratili víru v Boha. Mezi jeho oblíbené alegorie patřilo peklo, nebe a žádostivost. Věřil, že každý člověk má povinnost zvolit mezi dvěma možnostmi, představovanými nebem a peklem. Bosch skvěle využíval symboliku celé řady rostlin a plodů, aby svým námětům propůjčil sexuální podtón.